ERASMUS
Projekts "The second life of waste"
Valsts Izglītības un Attīstības Aģentūra Jelgavas 4.vidusskolai apstiprinājusi Erasmus+ Partnerības sadarbībai projektu "The second life of waste".
Projekta mērķauditorija 9.-12.klašu skolēni. Kopā ar partnervalstu skolēniem no Horvātijas, Lietuvas, Igaunijas, Ungārijas un Turcijas veiks pētījumus un daudzas citas interesantas lietas.
Projekta mērķis ir apzināties cik daudz atkritumus radām katrs ikdienā, cik ģimenē un kā tas veido kopējo ietekmi uz vidi pilsētā un valstī. Cid daudz un kādos veidos izmantojam atkritumus otrreizējā pārstrādē un kā tas viss ietekmē mūsu planētu.... par ko parasti ikdienā mēs neaizdomajamies.
Mēs vēlme izzināt un novērtēt aprites ekonomika ieguvumus un lineārās ekonomikas trūkumus
Projekta koordinatoru sanāksme (13.-15. maijs) Jelgavas 4.vidusskolā
13.martā Jelgavas 4. vidusskolā ir ieradušies viesi no Ungārijas, Lietuvas, Igaunijas, Turcijas un Horvātijas. Erasmus + sadarbības partnerības projekta “The second life of waste” koordinatoru tikšanās, lai apspriestu projekta realizāciju- soļus, kā nonākt līdz mūsu izvirzītajam sasniedzamajam rezultātam - sociāli aktīvi un izglītoti jaunieši ar savu piemēru spēj uzrunāt un iesaistīt maksimāli plašu sabiedrības daļu, lai ilgtermiņā domātu par resursu atkārtotu pārstrādi un Zaļāku vidi savā apkārtnē.
Projekta “The second life of waste” galvenais mērķis - skolēniem mācību satura ietvaros izprast Eiropas zaļā kursa īstenošanu Latvijā un palīdzēt sabiedrībai izprast atkritumu savākšanas un pārstrādes nozīmīgumu, domājot ilgtermiņā par planētas Zeme ilgtspējas jautājumiem un pārdomātu resursu izmantošanu. Ar sadarbības projekta palīdzību vēlamies piesaistīt sabiedrības uzmanību atkritumu problēmai un aprites ekonomikas nozīmei.
Gatavošanās projekta mobilitātei Horvātijā 13.-17.maijs 2024
Gatavojoties mobilitātei Horvātijā šī gada maijā, visu projekta dalībvalstu uzdevums ir veikt izpēti atkritumu savākšanas, šķirošanas un pārstrādes jomā savā pilsētā.
Pagājušajā nedēļā projekta dalībnieki un vidusskolas klašu skolēni aizpildīja aptaujas anketu, lai saprastu cik zinoši mēs esam šajā jomā. Gan anketās sniegtās atbildes, gan paši skolēni apliecināja, ka bija daudzi jautājumi, uz kuriem atbildēt nevarēja, vai arī ir tikai nojausma kāda būtu pareizā atbilde.
Lai saņemtu atbildes uz šiem un vēl daudziem citiem jautājumiem, pēc Lieldienu brīvdienām, projekta dalībnieku dosies šos jautājumus uzdot cilvēkiem, kuri strādā šajos atbildīgajos dienestos.
Esam sazinājušies ar iestādēm, kuru pārziņā ir šī nozare Jelgavā un Jelgavas novadā un skolas projekta dalībnieki dosies uz sarunām ar Zemgales Eko, Jelgavas novada KU, Jelgavas Valstpilsētas domi. Plānots arī apmeklēt atkritumu izgāztuvi “Brakšķos”.
CULTURE DIVERSITY, ONE EUROPE (2018-2020(21))
BIODIVERSITY MEETS MUSIC (2020-2023)
https://www.biodiversity-meets-music.eu/
::: Grieķijas Apmaiņas brauciena dienasgrāmata
::: Spānijas apmaiņas brauciena dienasgrāmata
Erasmus plus Vācijas apmaiņas brauciens
Erasmus plus Itālijas apmaiņas brauciens
Erasmus plus sanāksme Latvijā
youtube video: Latvijas sanākmes 1.diena
Projekta sanāksme Norvēģijā, Trondheimā
Projekta noslēguma sanāksme Vācijā 2023.gada maijs
Video: Skolēnu Intervijas Jelgavā par bioloģisko daudzveidību.
Video: Divi gadi projektā
Video: Atmiņas par Grieķijas apmaiņas braucienu
Video: Erasmus sanāksme Grieķijā
ERASMUS + projekts „Gender Violence begins with us”
Projekta nr. 2019-1-I02-KA229-063312_3
Projekta realizācijas laiks: 2019-2022
Dalībvalstis: Itālija, Francija, Portugāle, Spānija, Latvija
Projektā iesaistītās skolas
- LYCEE METIERS PLASTURGIE V DE GARONNE, Francija, Marmande
- STITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE STATALE OSCAR ARNULFO ROMERO, Itālija, Albino
- Agrupamento de Escolas de Barroselas, Portugāle, Barroselas
- IES Al Andalus, Spānija, Almērija
- Jelgavas 4. vidusskola, Latvija, Jelgava
Projekta koordinatorvalsts: Itālija
Projekta mērķi:
- Projekta galvenie mērķi ir sniegt dalībniekiem informāciju par dzimumu vardarbību, izpratni par cilvēku vienlīdzību, cieņu un vērtību, attīstīt spēju mainīt attieksmi, mācoties atpazīt sevī un citos aizspriedumus, nepareizu starppersonu attiecību idealizāciju, vardarbīgu uzvedību un attieksmi
- sniegt informāciju par digitālo tehnoloģiju izmantošanu, īpašu uzmanību pievēršot kiberhuligānisma un sekstinga parādībām.
- Izveidot aplikāciju par vardarbību.
- Izveidot filmu par vardarbību.
Projekta rezultāti:
- Tika izveidota aplikācija -APP - DETECTION OF GENDER VIOLENCE
- Tika izveidota divas filmas par vardarbību 60os gados un mūsdienās.
Projekta mājaslapa: https://alandalusetwinning.wixsite.com/gvpbwu/home
Etwinning vide: Twinspace (etwinning.net)
ERASMUS + projekts „Sports formula”
Projekta nr. 2016-1-LV01-KA219-022676_1
Projekta realizācijas laiks: 2016. -2018.g.
Dalībvalstis: Horvātija, Itālija, Francija, Polija, Latvija
Projektā iesaistītās skolas:
- Druga gimnazija Varaždin, Horvātija;
- Liceo scientifico statale Edoardo Amaldi, Bergamo, Itālija;
- LEGTA Xavier Bernard, Puatjē, Francija;
- Zespol Szkol Elektronicznych I Licealnych, Varšava, Polija;
- Jelgavas 4. vidusskola, Jelgava, Latvija.
Projekta koordinātorvalsts: Latvija
Projekta mājaslapa:
Etwinning vide:
https://twinspace.etwinning.net/24920/home
http://emathsandscience.blogspot.com/
Projekts: "Lielie tirdzniecības ceļi un to simbolika"
Projekta nr.: 2016-1-ES01-KA219-025035_3
Darbības laiks: 2016. - 2018.g.
Projekta mājaslapa:
http://greatmiddleroutes.x10host.com/
Facebook:
https://www.facebook.com/erasmiddleroute
Great routes in the middle ages and their symbology
https://www.facebook.com/pageerasmiddleroute/
Partnervalstis: Spānija (koordinatorvalsts Latvija, Francija, Itālija, Grieķija un Polija).
Spānija |
Francija |
Itālija |
Grieķija |
Polija |
Latvija |
Problēmas ar kurām saskaras Eiropa mūsdienās ir, lielā mērā, līdzīgas ar viduslaikiem. Migrācija viduslaikos bija galvenokārt reliģisku vai ekonomisku iemeslu dēļ, pašreizējais migrācijas plūsmas nāk no Austrumeiropas. Mēris viduslaikos bija viens no lielākajiem izaicinājumiem ar ko bija jāsaskaras, bet mūsdienās Zika vai Ebolas vīrusi.
No šī viedokļa, analizējot problēmas, kas radās viduslaikos, var izprast pašreizējās problēmas un meklēt iespējamos risinājumus.
Projektā tiks izmantotas dažādas inovatīvas metodoloģijas, kā piemēram, kooperatīvās mācīšanās, mācīšanās balstās uz projektiem un pedagoģiskā metode FlippedClassroom.
Projekta mērķus ir ērti iekļaut mācību programmas darbībā katrā skolā:
1. Analizējot lieliskos Eiropas maršrutus no integrētas perspektīvas, kas ļauj izprast to saistību ar kultūru visā tās perspektīvā.
2. Izprast pašreizējās problēmas, ko var interpretēt, analizē un novērst, pētot līdzīgas problēmas, kas notika viduslaikos.
3. Mācīšanās laikā iekļaut didaktiskās darbības, izmantojot jaunas didaktiskās metodikas.
4. Ieviest rezultātus projekta dalībnieku skolās.
Projekta rezultāti:
Interaktīvā karte: Viduslaiku tirdzniecības ceļi
GREAT ROUTES IN THE MIDDLE AGES
E-grāmata: Viduslaiku ēdienu receptes
E-grāmata: Viduslaiku leģendas
E-grāmata: Uzvedības kodi
Trīsvienības baznīcas atjaunošanas makets 3D versijā
Filma: Viduslaiku apģērba dekors – broša
Mācību stundu plānu izstrāde:
- Viduslaiku ceļi
- Arhitektūras elementi, simboli un ēkas viduslaikos
- Leģendas un teikas, reāli un izdomāti tēli
- Ikdiena viduslaikos
- Kultūras barjera viduslaiku ceļos (Latvija)
Pirmā tikšanās notika Francijā, Saint Malo:
Tikšanās Francijā no 4 .- 8.10.2016, Saint Malo Les Rimains licejā:
Prezentācijas
Projekta logo
Jelgavas 4. vidusskolas izstrādātie logo varianti
Tikšanās Latvijā no 13.-17.02.2017.:
Aktivitātes
- Profesijas viduslaikos
- Ēdieni viduslaikos
- Dekori un rotas viduslaikos
- Svētki viduslaikos
- Tirdzniecības ceļi
- Projekta dienasgrāmata
- Foto
- Filma
Tikšanās Grieķijā 24. - 28.04.2017. Trikalas 1.st General licejā:
Aktivitātes
- Attālumu aprēķināšana viduslaikos
- Viduslaiku leģendas
- Mērvienības viduslaikos
- Literārie žanri viduslaikos
- Foto un video
- Roads in Latvia
Viduslaiku tūrisma brošūras
Prese
Tikšanās Itālijā , Bitonto, Istituto Tecnico Commerciale "Vitale Giordano"3. - 7.10.2017. |
|
Aktivitātes |
|
Tikšanās Spānijā, Calatayud, IES EMILIO JIMENO skolā12. - 16.02.2018. |
|
0. Aktivitāte |
Viduslaiku tūrisma brošūra |
1. AktivitāteValodu problēmas |
Šajā aktivitātē mums bija jāsadarbojas ar Itāliju. Mēs veidojām divus dialogus: pie ārsta un tirdzniecība (ādu maiņa pret olīveļļu). |
2. AktivitāteFilmas veidošana |
Filmas „Melngalvju nams” veidošana, izmantojot aplikāciju AURASMA. |
3. Aktivitāte |
Videofilma par dekoratīvā elementa - piespraudes veidošanu. |
4. Aktivitāte |
„Burāšana un astronomija” („Sailing and astronomy”) |
5. Aktivitāte |
„Ceļi un simboli” ( „Routes and symbols”) |
6. Aktivitāte |
„Patreizējā ceļu analīze” („Current analysis”) |
Prese |
|
Foto |
|
Tikšanās Polijā, Jastrzębie Zdrój , Zespół Szkół nr 5 im. Jana Pawła II23.04. - 27.04.2018. |
|
7. Aktivitāte |
Arhitektūras elementi |
8. Aktivitāte |
Viduslaiku maršruti mūsdienās Bukleti: |
9. Aktivitāte |
Viduslaiku ceļu izmaiņas mūsdienās |
10. Aktivitāte |
Uzvedības kodi (Melngalvju uzvedības kods) |
11. Aktivitāte |
Slimības viduslaikos |
12. AktivitāteFilma |
3D Jelgavas sv. Trīsvienības baznīcas maketa izveidošana |
13. Aktivitāte |
Mācību plānu izstrāde par tēmu: „Kultūras barjera viduslaiku ceļos” Viduslaiku ceļu izmaiņas mūsdienās Galīgais rezultāts: " Kultūras barjera viduslaiku ceļos" Spēle – konkurss Lētākais ceļojums: The chepest izstrādāja 11.a klases skolēni Manfreds Zeiferts, Artis Ozols, Artūrs Lastiņš, Rūdolfs Baķis, Dins Černuho un Gustavs Bisnieks skolotājas K. Romanovskas vadībā. Ātrākais ceļojums: The fastest izstrādāja 11. a klases skolēni Beāte Stalbava, Luca Constantin, Lauma Vinslava, Undīne Rozīte, Pēteris Krūmiņš un Marks Šematovičs skolotājas K. Romanovskas vadībā. |
Prese |
Raksts par vizīti Polijā: |
Foto |
|